3110070545 |
Programa Magnet: Aliances per a l'èxit educatiu-1 |
2021-2022 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
4/11/2021 - 30/6/2022 (30 hores) de h a h |
|
ESC Margalló |
|
c. Lola Anglada, 4 (Castelldefels)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Innovació Educativa
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
13/09/2021 - 26/09/2021 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Aliances Magnet és un programa impulsat per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Educació i l'Institut de Ciències de l'Educació de la UAB.
La seva finalitat consisteix en reduir la segregació escolar contribuint a que
el centre recuperi una composició social equilibrada respecte a la del seu territori.
Per això s’acompanya aquest centre en el desenvolupament d'un projecte en aliança amb una institució.
Aquesta aliança ha de permetre desenvolupar un projecte educatiu innovador
i de qualitat, per tal que el centre esdevingui atractiu tant per a les famílies com
per a la comunitat educativa.
a. Incorporar el coneixement de la institució al dia a dia del centre, des d’un enfocament globalitzat de l’aprenentatge
b. Desenvolupar una organització de centre que afavoreixi una major coherència i intencionalitat al projecte de centre i per a que l’equip docent esdevingui una comunitat de pràctica reflexiva
c. Generar situacions d’aprenentatge que comportin indagació: Fer-pensar-comunicar.
d. Desenvolupar estratègies d’implicació de les famílies i de comunicació externa per donar a conèixer el projecte de centre i cercar aliances.
|
| |
Objectius |
Generar espais per a reflexionar sobre la pràctica pedagògica atenent les característiques del centre.
Establir connexions entre la pràctica docent i l’activitat del partner.
Obrir noves perspectives on l’educació artística sigui generadora d’aprenentatges.
Implementar i valorar de forma conjunta les propostes realitzades.
Acompanyar i assessorar en la planificació del treball.
Oferir propostes per tal que el Liceu formi part dels trets d’identitat de l’Escola
Ajudar a idear propostes de programació de projectes interdisciplinaris on el Liceu sigui inspirador.
Generar activitats motivadores lligades al partner per tal de que el procés d’e-a esdevingui més vivencial i significatiu.
Ajudar a conèixer i difondre tant el projecte com el Liceu.
|
| |
Continguts |
Reflexió sobre la pràctica pedagògica.
Connexions entre el partner i la pràctica a l’aula.
L’educació en les arts com a font d’aprenentatges.
L’art com a mitjà per treballar totes les àrees educatives.
Planificació de projectes projectes interdisciplinaris amb el Liceu com a eix transversal.
La pràctica a l’aula on el Liceu sigui significatiu.
Reorganització dels trets d’identitat del projecte de centre.
Valoració del Liceu com a generador d’aprenentatges sobre arquitectura, música, òpera, aglutinador d’història, espai pictòric,…
|
| |
Formador/a |
Isabel Mª Núñez
|
| |
Avaluació |
Reflexions aportades.
Documentació de propostes.
Coneixement al final de projecte del partner.
Número de projectes interdisciplinaris realitzats
Número de canvis i transformacions metodològiques.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a les sessions de formació (mínim u 80%).
Aportacions i reflexions sobre la pròpia pràctica.
Propostes i reflexió vàlida en la programació de projectes.
Actitud positiva i pro-activa.
|
| |
E-mail |
xgeis@xtec.cat
|
| |
|
|